Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Känner sådan panik då jag inte får andrum

Av Tove Birkeland Brandt - 6 mars 2011 21:14

Jag har ett behov av att vara i mitt vacumtillstånd, att kunna gömma mig inuti min sorg, att bli ett med mitt inre och mina tankar. Att njuta av tystnaden, att känna att orden är överflödiga. Jag kan känna att det är skönt att bara vila här uti, att tänka på dig och allt det vi gjort tillsammans, sakna och önska att vi fått leva om våra liv när de tar slut, få en andra chans, det är skönt att drömma, då kan jag glömma att du är borta en stund.

Jag vill ju att du ska vara här, jag vill att vi ska upptäcka världen tillsammans, men jag vet ju att du är en ängel nu, min ängel så jag drömmer lite till, glömmer bort att du är död. Saknar dig vännen, hela tiden är det en saknad som sliter och drar inuti, det är så orättvist att du skulle ta ditt liv, du var ju bara 17 år gammal och jag kan inte acceptera att du gjort det här.

Jag mår bra när jag kan glömma en stund, när jag kan försvinna in i minnen, jag önskar det kunde vara i evighet, att jag slapp att känna smärtan över att du är borta, älskade sonen min, jag vill ge mitt liv i stället för ditt, men jag vet ju att det inte längre går.

Så säg mig vännen är Nangijala lika vackert som jag drömmer om, är det Paradiset vi hört talas om? Säg mig älskade Kim är du min skyddsängel nu?

Livet blev så omtumlat, det känns som jag slungats runt, runt i en stor torktumlare, jag vet inte vad som känns bra eller vad jag kan göra för att få det att bli bra igen när du inte längre är här, jag känner mig vilsen, så förlorad.

Hur kunde du?

Jag sitter här efter att ha haft en fullbokad dag, jag åt frukost, tog en promenad och sedan skottade vi fram bilen, startade med startkablar, då var batteriet helt kasst så vi fick åka till Biltema och köpa ett nytt, hem med nicklas, hälsa på Helena och Robin och då hade bromsen fram fastnat och hjulet var rödhett, sedan drack vi kaffe och så tog vi en tur till Forshaga och shoppade på ICA och nu väl hemma så lagas det en mycket sen middag. Fläskfile, med lite pepparrödvinssås och potatisskrap från igår. Mat som du hade tyckt om det vet jag, herregud vad jag saknar dig i allt och hela tiden, det är inte rättvist att jag ska leva med en längtan som aldrig mera ger något tillbaka till mig, det är fel att du inte kommer tillbaka till din mamma, jag älskar dig.

Mamma älskar Dig hör du det min ängel?

Jag ber att du kan stanna hos mig, att du kan vara vid min sida, att jag kan få känna din närvaro, jag hoppas få ett svar på att det är så, jag behöver Dig Kim. Om jag ändå kunde få krama på dig igen, men jag får ju aldrig mera göra det igen, varför?

Hur mycket jag än försöker att sluta tänka, så går det inte och min själ gråter hela tiden, inget i världen kan ta din plats, den är TOM, inget kan fylla tomrummet, känner mig så ledsen, så fylld av sorg, jag önskar att någonting kunde lindra, att någonting kunde få mig glad, men nu när du är borta känns det lika varenda dag, ödsligt, du fattas i mitt liv.

Mamma

 
 
M A T H I L D I S

M A T H I L D I S

6 mars 2011 22:05

Jag har inga ord, jag sitter bara och storgråter. Jag beklagar verkligen, och jag hoppas att det blir bättre med tiden för er!
Massor av kramar från mig och mitt hjärta!

http://mathildis.bloggplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

6 mars 2011 22:06

Tack snälla du, ja vi hoppas också att det ska komma en dag med glädje igen, men just nu härskar sorgen och saknaden. Tack för att du hörde av dig, sådant värmer.
Kram

 
Ingen bild

Sofia

6 mars 2011 22:13

Jag känner med dig så starkt jag bara kan och även om jag aldrig kan ens till hälften förstå den smärta du måste känna så tänker jag på dig!
Har du varit i kontakt med Ludmilla som har en blogg om sin dotter Linnéa? http://ludmilla.se/ tror det kan vara viktigt att få kontakt med andra i liknade situation...

Massor av kramar

Tove Birkeland Brandt

7 mars 2011 10:21

Tack snälla sofia, jo jag har läst hennes bloggar, jag har följt henne skamp och det har varit en stor hjälp för mig. Jag har blivit vän med så många änglamammor och vi stöttar varandra, men också medmänniskor som Du gör stor skillnad så tack för att du skrev. Kram

 
judi

judi

7 mars 2011 09:00

Hoppas du hittar en stoppknapp till tumlaren så att du inte går sönder
Kramar

http://judi.bloggplatsen.se/2011/03/03/4752126-vir

Tove Birkeland Brandt

7 mars 2011 10:17

Tack snälla, ja livet är tungt just nu, men jag har mitt i allt detta sett människors godhet så jag tror att tumlaren stoppar till sist. Tack för att du skrev. Kram

 
azza

azza

7 mars 2011 09:46

hur gammal va din son?

http://azza.bloggpplatsen.se

Tove Birkeland Brandt

7 mars 2011 10:16

Min älskade son tog sitt liv en månad innan han skulle bli 18 år, jag vet inte kanske var det just det som skrämde, allt ansvar som kommer med den dagen, jag vet inte men jag saknar. Tack för att du skrev.

 
Ingen bild

nettan

7 mars 2011 09:51

Hej.
har följt din sida ett tag och det gör så ont i min att läsa om din smärta.. Jag har även följt en annan sida om en kvinna som förlorade sin dotter i självmord kanske har ni mycket genemsamt.. vet inte om du har hennes adress men här kommer den annars: http://ludmilla.se/ rekomenderar den starkt.. sköt om dig och fortsätt skriv.. skickar samtidigt en mega kraaaaam till dig //Nettan

Tove Birkeland Brandt

7 mars 2011 10:14

Tack för dina varma ord och jo Ludmillas sida har gett mig mycket tröst, jag blev kontaktad av henne då jag befann mig i min värsta chock. All omtanke som kommer från er medmänniskor hjälper så mycket för man känner sig ensam, lämnad. Tack för att du skrev. Kram

 
Gunilla

Gunilla

7 mars 2011 10:07

Jag hittade hit från fb där du blivit en av mina änglamammevänner. Jag skulle bara vilja ge dig en stor varm kram och ammor emellan. För dig är det nyss, för mig går det mot 6 år men vissa dagar känns det som nyss för mig också. En stund i taget min vän...

http://blogg.passagen.se/pgrrr

Tove Birkeland Brandt

7 mars 2011 10:12

Tack snälla du och jag är så glad att jag fått så många underbara vänner, som vet hur jag lider, som jag kan prata med. Kram och tack för att ni finns.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards