Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Sola skiner, hjärta slôr, ledi och dä ä gött

Av Tove Birkeland Brandt - 4 augusti 2012 10:52

Så otroligt välförtjänt det känns att ha ledigt. Brukar sannerligen inte klaga men det är ett stressigt jobb och med de långa passen blir man ju trött te sist, så ledigt känns att bra.

Svärfar ska titta hit i dag och få sig en bit mat, se hur vi fått att och så har jag tänkt mig gå ut och gräva för att göra en rabatt te Kims egen minnesplats, tända ett ljus för min ängel, känns inte bra när det dröjer saker med saker som ligger mig varmt om hjärtat, det är viktig för mig att slippa ångest när det gäller Kimpan, att kunna vara en stund i stillhet med min son på en plats som är för bara honom. Det är fint. Så idag skja jag ta mig an projektet här ute på nya gården.

Järnskogs kyrka verkar dessutom vara utan minneslund, men jag skall ta mig en närmare titt in på kyrkogården, det är dessutom ett ställe där jag känner lugn och stillhet. De döda gör ingen illa, det står de som lever för.

Just nu avnjuter jag en kopp Löfbergs Lila kaffe vid köksbordet, har sovit, fått ut första tvätten och satt på ytterligare en maskin, skall köpa slang till torktumlaren så vi kan använda den och en torkvinda till trädgården så jag kan hänga ut tvätten, spara energi.

Jag trivs i huset, det lilla jag fått vara här ännu, det är mysigt. Ett hem, där jag kan stilla mig till ro, skriva och andas in lugnet.


English Version

So incredibly well deserved it feels to have time off. Do certainly not complaining but it's a stressful job with long sessions will be the weary tea last, so feel free to good. Father in law to look here today and get a bite to eat, how we got that and so I expected to go out and dig to make a discount tea Kim's own memory, light a candle for my angel, I'm not comfortable with takes things with things that are close to my heart, it is important for me to avoid anxiety in the Kimpan, to be a moment in silence with my son in a place that is just him. It's nice. So today Skjà I going about the project here on the new farm. Iron Forest church seems to be no memorial, but I'll take a closer look into the graveyard, there is also a place where I feel calm and tranquility. The dead do not hurt, it says those who live for. Currently enjoying my one cup Löfbergs Lila coffee at the kitchen table, has been asleep, got out the first wash and put on another machine, to buy a hose to the dryer so we can use it and a drying reel to the garden so I can hang out the laundry, save energy . I like the house, the little I got to be here yet, that's nice. A home where I can calm myself comfortably, write, and breathe in peace.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards