Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

En helt vanlig dag i mitt liv inför operationen

Av Tove Birkeland Brandt - 7 april 2013 10:33

Ja det händer ingenting här, men gårdagen var ljuvlig. Vi åt så gott, drack gott och njöt fullt ut.

Vi firade en tidigarelagd bröllopsdag och det var helt fantastiskt, med mycket känslor i bakgrunden. Har jag världens bästa make eller bara har jag det <3

Nåja idag skall det bli den sista dagen på vanlig föda för ett tag framöver för i morgon startar jag min pulverdiet inför operationen alla varnar för grinighet, åh jag hoppas slippa undan det men ja säkerligen får man väl krupp.

Det är ju trots allt en svältdiet så ja jag förstår om det blir lite sug och så och att humöret svänger, men det är bara att härda ut för det goda ändamålet.

Just nu sitter jag och lyssnar på Gasolin och på spisen puttrar mina ägg, blir äggmacka med massa Kalles rndiga på, så gott och så skall jag verkligen ta tag i läsandet inför operationen, måste friska upp det vi talat om igen så att det sitter.

Mycket nytt att tänka på och så måste jag börja promenera lite för att styrka konditionen inför operationen.

Hyresvärden tittade inom och sa till att det kommer en man för att titta på lilla stugan vid 16 tiden och det går så bra så nu håller jag på att plocka undan lite här hemma och så har jag beslutat mig för att börja packa saker vi inte behöver ha framme så det blir gjort, skönt att få undan innan operationen och sedan satsa på att flytta till den 1 Juni istället för 1 Juli för då får man sommaren där och jag kan väl bära småsaker efter operationen så det ska väl gå bra.

Har bokat dottern och svärsonen inför flytten eftersom jag vet att det blir trassligt med att klara oss själva denna gången.

I alla fall så har jag varit uppe och lagt på överkastet och plockat en del saker åt sidan i lilla rummet, står ju massor som ska säljas där inne så det får ju vara som det är just nu. Bättre än inget kan man säga de får titta så gott det går med alla våra saker stående över allt här.


English Version

Yes nothing happens here, but yesterday was lovely. We ate so well, drank well and enjoyed fully.


We celebrated an earlier wedding and it was absolutely fantastic, with much emotion in the background. I have the best husband or just I have it <3


Well today must be the last day of the regular food for a while because tomorrow I start my powder diet before surgery all warn of crying, oh I hope to get away with it but yes certainly get well croup.


It is after all a starvation diet so yes I understand if it gets a little suction and so and mood swings, but that is only to endure for the good purpose.


Right now I'm listening to Gasolin and simmer on the stove, my eggs are äggmacka with mass Kalles rndiga on, so good and I will certainly grab the reading before the surgery, you need to brush up what we talked about again, so it fits.


Very new to think about and then I start to walk a little to prove fitness for surgery.


The landlord looked in and said that there will be a man to watch the little cottage at 16 times and it is so good so now I'm picking away a little here at home and so I have decided to start packing things we do not need have arrived so it gets done, nice to get away before the surgery and then go on to move to June 1 instead of July 1 because you get the summer there and I can well bear little things after the surgery so it'll surely go well.


Having booked her daughter and son in law for the move because I know it will be tangled with to fend for ourselves this time.


In any case, I have been up and put on the bedspread and plcoakt some things to the side of the little room, he is the lots that will be sold in there so it will be like it is right now. Better than no one can say they get to watch as much as possible with all of our things standing everywhere here.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards