Toves Tankar

Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Presentation av oss och våra böcker hos Karlstads bokhandlare

Av Tove Birkeland Brandt - 15 november 2013 16:50

En hektisk dag har det varit för oss, då vi varit ute på en liten presentationsturne i försök att få bokhandlare att ta in oss till försäljning. Dagen till ära fick vi god kontakt med Lars Hjalmars bokhandel där man kommer att ta in 30 av vardera bok och sälja på provision och dessutom så har vi fått en tid för att komma dit och signera våra böcker. Det är nu bestämt att vi skall sitta i bokhandeln den 14 december kl. 12-16 och då hoppas vi så klart att massor av folk tittar in för att köpa bok och få den signerad.


Gårdagen avlöpte i enlighet med vad vi förväntat oss och hyresvärden kom med en spillans ny toasist, så skönt det kändes,  så nu är friden återställd. Tänk att man blir så beroende av sina rutiner och just toaletter är ett underligt fenomen gällande detta, man vill sitta där man vant sig att sitta. Nåja i övrigt kan man diskutera åsiktsfrihet/Yttrandefrihet men för att få mera info om detta hänvisar jag er denna dag ut på makens blogg: www.s-brandt.ws , men nog är det konstigt hur man kan hota andra om saker för att inte allt går ens väg, eller för att man tror sig ha inflytande nog at tysta andra människor genom att framföra diverse hot. Nåja, gå ut på makens blogg och läs mera där.


Träffade de små godingarna idag då vi var i Karlstad och lilla Theodore fick en liten body av oss, jättesöt kunde bara inte låta bli att köpa den då vi var på Ica MAXI Bergvik och presenterade oss. Vi åt sedan middag hemma hos dottern Helena och njöt av deras sällskap, pratade en massa och så hade jag med mig lite som jag skrivit som hon fick läsa. Barnen fick adventskalendrar med choklad i, så nu kan de gotta sig lite varje dag fram till jul. Själv fick jag en bit skinka med mig hem, ska bli så gott på en hårdbrödsmacka.


Nästa steg idag är att fira våra framsteg, känns för jäkla underbart att ha ett bokat möte där man är välkommen att visa upp sig och sina böcker. Konstigt att det skall vara så svårt att få komma innanför dörren hos bokhandlarna. Många reagerar och tycker det är underligt att inte Arvika tagit in oss då vi bor här och skriver om Värmland, men ja så är det. Vi är inte kända och då är det svårt även om Arvika Nyheter skrivit om oss och även varit omskrivna i VF samt att vi presenterat oss på den Värmländska bokmässan. Nåja efter dagens utflykt skall jag uppdatera min Agendabok och sätta in alla datum då jag skall på olika möten. I dagsläget kan jag se fram emot ett Julbord, en träff med det Värmländska författarsällskapet, ett utbildningsmöte och signering av böcker och vi kämpar vidare för att komma ut. Ännu så länge ingen respons från ICA handlarna i Arvika där jag mailat och frågat om signering i deras butik inför Julen,men de får lite mera tid. Själva fortsätter vi jakten på platser att visa up oss på, ett möte har jag ju glömt att nämna och det är biblioteket där det blir författarträff 18/12 kl.15.00-18.00


Skolprojekt att ta tag i under helgen blir att läsa den engelska boken så jag kan påbörja analysen av den samma. Något jag faktiskt inte ser fram emot, den uppgiften känns tung och jobbig och faktum är att det känns som den hör hemma på Universitetsnivå, men man får bita ihop och försöka göra sitt bästa. Jag vet ju att då jag väl kommer igång så rullar det på trots allt.


Nu återstår att önska er en trevlig kväll, själv kommer jag sätta mig i tevesoffan med ett glas vitt vin eller två, se på idol och mysa med min författande andra halva. Vi skall fira våra framsteg, vilket känns som vi faktiskt är värda i denna stund. Varje litet steg är ett himmelrike för oss just nu och under gårdagen skickade jag ut våra böcker till en del bokbloggare så de får läsa och ge oss recensioner, så just nu väntar vi spänt på dessa resultat.


English Version

A busy day it has been for us since we have been out on a small presentation tour in attempt to get retailers to take us into sales. To mark the occasion we had good contact with Lars Hjalmar bookstore where you will take in 30 of each book and sell on commission and also we've got some time to get there and sign our books. It is now decided that we should sit in bookstores on December 14th at . 12-16 and then we hope so clear that lots of people are looking in to buy book and get it signed .

Yesterday passed off in line with what we expected and the landlord came with a spillans new toasist so good it felt , so now is the peace restored. Imagine that you become so dependent on their routines and just toilets is a strange phenomenon regarding this , you want to sit where you got used to sit . Well in general can be discussed free speech / expression but to get more info about this I refer you this day out on her husband's blog : www.s- brandt.ws , but probably it is strange how one can threaten others about things that do not everything is going your way, or because they believe they have enough influence at silencing other people by performing various threats. Well, go out on her husband's blog and read more there.

Hit the little beauties today then we were in Karlstad and little Theodore got a little piece of us , really cute just could not resist buying it when we were at the ICA MAXI Bergviksgatan and introduced us . We then ate dinner at the home of her daughter Helena and enjoyed their company , talked a lot and I had with me a little as I wrote that she had read. The kids got advent calendars with chocolate , so now they gotta a little bit every day until Christmas. I myself had a piece of ham home with me , to be as good on a hard bread sandwich.

The next step now is to celebrate our progress , feels too darn wonderful to have a scheduled meeting where you are welcome to show up and their books. Strange that it should be so difficult to get inside the door of the booksellers . Many people react and think it's strange that not Arvika taken us where we live here and writes about Värmland , but yes , it is . We are not known, and then it is difficult even if Arvika News wrote about us and also been featured in VF and we introduced ourselves to the Värmland book fair. Well after today's outing , I will update my Agendabok and insert all dates when I will be at various meetings. In the current situation , I can look forward to a Christmas dinner, a date with the Värmland Writers Society , a training meeting and signing books and we just keep on coming out. So far no response from ICA retailers in Arvika where I e-mailed and asked about signing in their store before Christmas , but they get a little more time . Itself , we continue the hunt for places to show us up on a meeting I had forgotten to mention and that is the library where it gets authoring hit 18/12 at 15:00 to 18.00 .

School project to tackle over the weekend will be to read the English book so I can begin the analysis of the same . Something I really do not look forward , the task feels heavy and hard , and the fact is that it feels like it belongs on the University level , but you have to bite the bullet and try to do their best. I know that when I get going, so it rolls on after all.

It now remains to wish you a nice evening , myself , I put myself on television couch with a glass of white wine or two , watch idol and cuddle with my writing the second half . We shall celebrate our progress , which feels like we actually worth at this moment . Every little step is a heaven for us right now and yesterday I sent out our books to some book bloggers so they can read and give us reviews, so right now we are waiting anxiously for the results.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 13 juni 2020 13:17

Idag har jag bakat en kalastårtebotten då jag ska iväg och träffa mitt barnbarn imorgon. Skall också göra en kycklinggryta att ta med mig dit så vi kan äta ihop. Min svärson skall roa sig med att byta ABS ringar fram på min bil. Intressant. Har hört ...

Av Tove Birkeland Brandt - 25 maj 2020 14:30

Har inte gjort något vettigt idag. Känns nästan lite skämmigt att slappa så här, men jag har varit så himla trött att jag bara inte orkat med att göra det jag borde göra. Ska i alla fall ner i källaren och hänga upp gardiner jag tvättat upp om en lit...

Av Tove Birkeland Brandt - 19 maj 2020 13:59

Dagen idag så har jag satt lite nya chilifröer, de är ju så viktiga här hos oss. Vi gör varje år vår egen chilikrydda, så härligt Jag har också passat på att omplantera lite tomatplantor så de får en egen kruka för att växa till sig i och det är mass...

Av Tove Birkeland Brandt - 15 maj 2020 17:23

Kan inte låta bli att tänka på tiden vi lever i, tiden som flytt och den som skall komma i våra liv. Är så nedstämd över att man så lätt glömmer vilken kappa man bör klä sig i, vart man hör hemma. Man börjar irra och hamnar längre och längre bort. Ka...

Av Tove Birkeland Brandt - 12 maj 2020 13:02

En ny trött dag igen, kan liksom inte vakna upp, är mer eller mindre halvvaken hel tiden. Ståle har varit i Arvika och jobbat morgon , hem och lunchat och farit för att jobba dag och kväll i Forshaga. Ja så här är det numera, ensamt och tomt. Finns i...

Presentation


Right now I'm between two jobs, but I'll probably start working as a personal assistant soon

Våra böcker finns att köpa här

Tänd ett ljus för den du saknar

Boken för de efterlevande

FRISIM

Arkiv

NYHETER

Counter of my visists from 18th of august

Förhindra Självmord

Jag vill förhindra självmord

 

 

Självmordstankar

http://www.spes.nu/index.php

 

Det måste bli en nollvisison för självmorden, går du i självmordstankar eller har du någon när som gjort det, gå gärna ut här och läs.

Minnesalbum för Kim Lindqvist

 

                            

Minnessidor Kim Lindqvist

http://minnesalbum.fonus.se/index.php?page_id=18&sign=336e0d436b245f7f625e8eaa2bac2b38

Sök under dödsannons/minnessidor och efter Kim Lindqvist, Värmland, Sunne

samt

 

För min son Kim Lindqvist

f. 1993-02-16

d. 2011-01-02

 

Minnessida/Till minne av

http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1357

Hjälpsidor

Prenumeration av SKRIVA

 

Passa på att testa tidningen Skriva genom detta exklusiva erbjudande:

 

http://www.prenservice.se/bestallpren.aspx?titel=105&kampanj=105137

Gästbok

NYTT

Twingly Blog Search link:http://blog.forfattartips.se/ sort:published Fler länkar till bloggen

BLOGGERFY

Länkar

Skaffa Trafik

Översätt Bloggen

Gladapannkakan gratis dejting

 

Gladapannkakan kan du möta livet, framtiden och den stora kärleken. 

 

Fråga mig

367 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Skaffa trafik till din sida Gratis

Fixa trafik till din sida

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=angelshare

Tracking

My Topsites List DreamHost Coupon Vardagsbetraktelser bloggar Personligt mobilt bredband My Topsites List SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

fixa trafik till din sida

Trafikera blogg

BloggRegistret.se Följ min blogg med Bloglovin My Topsites List Bloggupdate.se BloggRanking Bloggparaden Allmänt
Toppblogg.se Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar Blog Ping Site fansbyte Svenska Bloggar Blogg topplista - Superbloggen.se Bloggparaden Instagram hiphone 4 Besökstoppen bloggdesign

Ovido - Quiz & Flashcards